صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
صفحات اختصاصی
گروه های خبری
شعر و ادب
بین الملل
تلنگر / وبلاگ رسمی دکتر سوسن صفاوردی
محله خبر
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تلاش برای تعریف جایگاهی برای معماری راه ایران در جهان

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.

حامد مظاهریان اظهار کرد: سال 89 بنده به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوی قطب معماری دانشگاه پروپوزالی با موضوع معماری راه برای وزارت تازه ادغام شده راه و شهرسازی تهیه کرده بودم تا یک کار تحقیقاتی انجام شود. اما مسئولان وزارت راه در آن زمان به ما انگ دست‌اندازی و دخالت به حوزه راه زدند؛ هرچند به دلیل پشتوانه دانشگاهی پروپوزال هم خوانده شد.
 
وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان یک کفی سیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت می‌شود» گفت: دانشگاهیان در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش می‌بودند در حالی که امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.
 
معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الان توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشست‌ها بتواند فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.
 
مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاه‌های نگهداری و ساخت راه‌ها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسه حضور یافتند تا راه‌ حل‌های نظام فنی- اجرایی و سطح محدوده‌های ذهنی ما را مد نظر قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیت‌های ذهنی‌ما شود.
 
 مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر است راه‌های موجود را پیرایش کنیم و اطرف جاده‌ها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.

انتهای پیام/میزان

شناسنامه


کدخبر: ۱۳۲۱۶۵
تاریخ: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶     ساعت: ۹ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سایر حوزه ها       زیرسرویس: سیاسی/اقتصادی/اجتماعی/سلامت/فناوری/حوادث
انتشار:
ارسال نظر


نام :*
ایمیل:
نظر :*
ارسال
نظرات


کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری متعلق به سرزمین ارتباطات میباشد.
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير
  • ٩ ذو القعده ١٤٣٩
  • Jul 22 2018